czwartek, 1 stycznia 2009

Podsumowanie roku 2008

Myślę że czas najwyższy zrobić małe podsumowanie kalendarzowego roku 2008... mojego pierwszego roku z blogiem. Przez jedenaście miesięcy (zacząłem dopiero w lutym) udało mi się stworzyć 39 wpisów, nawet kilka pojawiło się w angielskiej wersji językowej. Starałem się tworzyć tego bloga tak, aby w miarę możliwości uczył oraz ciekawił potencjalnego czytelnika (nawet takiego dla którego fotografia nie jest czymś całkiem nowym). Czy mi się to udało? Czy mój blog jest ciekawy? Co cieszyło się największym zainteresowaniem z waszej strony? Ciężko powiedzieć, ponieważ taki blog to raczej jednostronna forma przekazu... niby są komentarze, ale współczynnik ilości odsłon mojego bloga do ilości komentarzy wskazuje na to, że albo nie chce się wam pisać, albo większość spraw udaje mi się tłumaczyć jasno, przejrzyście, bez błędów merytorycznych.

Kilka osób narzekało na dużą ilość anglojęzycznych filmów które pokazuję, rozumiem że skoro blog piszę w swoim ojczystym języku to najlepiej by było gdyby cała treść była taka. Niestety, po polsku nie ukazują się dobre materiały/filmy pomagające w zrozumieniu fotografii. Może sam powinienem próbować przekazać jakąś wiedzę w przekazie audiowizualnym? Ale czy jest taka potrzeba? Jakie informacje przekazywać w takich prezentacjach? Szukacie informacji odnośnie podstaw fotografii czy może czegoś bardziej zaawansowanego? Kolejna ankieta będzie pewnie poruszać ten temat.

Poruszając temat ankiet, obecna ankieta traktuje o uczestnictwie w tzw. 'strobist meeting', czyli spotkaniu kilku fotografów kreatywnie wykorzystujących lampy błyskowe zdjęte z sanek na wspólnej sesji zdjęciowej. Temat sesji jest do ustalenia, wszelkie propozycje mile widziane. Najlepiej aby zebrało się kilka osób chętnych, a przy ponad 8000 grudniowych odsłon mojego bloga, zaledwie 4 osoby potwierdziły chęć uczestnictwa w takim spotkaniu. Anonimowo. Jak ankieta zostanie zakończona i ilość chętnych znacznie się powiększy to poważnie pomyślę nad całością. Na szczęście rok 2009 dopiero się zaczyna i wydaje mi się że mamy wystarczająco dużo czasu aby coś takiego zorganizować.

Jak już zaczęliśmy mówić o spotkaniach (plenerach) fotograficznych, pewnie część z was czytała moją relację z pleneru świątecznego forumowiczów z canon-board, na dniach powinno odbyć się kolejne. Prawdopodobnie tym razem ruszymy nocą na Sopot lub Gdynię. Przez jakiś czas sprawa pomorskich plenerów znacznie przycichła, teraz zaczyna się trochę dziać w tej materii - i dobrze. Jeśli chcesz przyjść na takie spotkanie, to radzę śledzić wątek na canon-board.info, temat jest długi, dlatego chyba najlepiej zacząć czytać go 'od końca'.

1 komentarz:

  1. Najlepszego z okazji Nowego Roku 2009 ! No i oczywiście wielu udanych plenerów (oby kiedyś udało nam się zsynchronizować :) ).

    Pozdrawiam,
    Rafał, Viqy, Zikanen

    OdpowiedzUsuń